23 Haziran 2013 Pazar

Jenny,Juno -Tatlılıktan ölüyorsunuz-



Şimdi nerden başlasam bilemiyorum.Malum bu ilk film tanıtımım olacak. Arada dizi izlemekten sıkılıp deli gibi film ararım. Eh malum havalarda ısındı dram filmleri pek sarmıyor. Ha işte dakikalar önce bitirdiğim bu film o deli gibi arandığım zaman bulduğum bir film. Film daha sıcak sıcak bitti ama ben ne yazacağımı bilmiyorum.


Filmin konusunu: ''Dakika bir gol bir'' şeklinde başlayan film zaten hemen belli ediyor kendini.İki lise öğrencisinin masum ama bi o kadar ''tutkulu'' aşkına şahit oluyoruz. Oğlumuzun adı Juno. Kızımızın adı Jae-in. Lakabı Jenny.
Juno okula ilk geldiğinde kızımız göz koymuş oğlumuza. Saygılı,sıcakkanlı oğlumuz hemen dikkat çekmiş zaten.Sevimli çocuk alarmı olarak geliyor haberi. Juno'da Jenny'den hoşlanınca olanlar oluyor tabi.(Biliyorum konu anlatımı kötü oldu. Ama başka nasıl anlatabilirim bilmiyorum)



Burdan sonrası oldukça spoiler içerebilir.

Film 2005'te çekilmiş. Ama o dönemdeki filmlerden çok daha kaliteli geldi bana. Bazı kısımlarda kıskanmadım desem yalan olur. Daha 15 yaşında olmalarına rağmen her dakikasında sevimli ama bir o kadar aşk dolu sahneler görebiliyorsunuz. Mesela şu yukardaki fotoğrafta sol üstteki sahneden sonra olanlar oluyor (Hayır,hayır söylemeyeceğim).

Hemen altındaki fotoğraftaki sahneyi çok kıskandığımı söylemeliyim. Herkesin ortasında pamuk şekerlerin arkasına saklanıp öpüşmeleri...Sonrasında herkes onlara bakınca yüzlerindeki utangaç bakış.. İnsanın aşık olası geliyor valla.

                                              Birlikte oldukça sevimli gözüküyorlar değil mi?


Sevdiğim kısımlar;

*Juno gerçekten sevimliydi. Kıza tavırları,sorumluluk almak için istekli olması..Sevdim bu çocuğu.

*Jenny'nin biraz sert tavırları hoştu. Öyle ağlak kızlardan olmaması filmi daha bi güzel yapmıştı.

*Film şimdiki zamandan başlıyor. Arada geçmişe dönüp nasıl tanıştıkları, o konuma nasıl geldiklerinden bahsediliyor. Sıkmadan hemen geçen bölümler ve cidden komiklerdi.

*O geri dönüşlerden birinde Juno Jenny'e bakarken hızını alamayıp direğe tosluyordu(Yazık çocuğa içim acıdıydı). O kısımda Jenny oğlumuzu kaldırdığında arkadaşlarının tepkisi oldukça hoşuma gitmişti. 

* Oğlumuzun babasına ve annesine ufaktan laf atması da ''Aa..ben'' dedirtti :) 

*En sevdiğim sahnelerden biri öğretmenin erkek cinsel organını anlatırkenki sahnelerdi. (Her sınıfta bir fırlama vardır)

*Kızın köpeğini de sevdim. Bir köpek sever olarak öyle bir köpeğimin olması için neler vermezdim ki...

* Oğlumuzun anne ve babasını yalnız bırakmama çabaları taktire şayandı(Her ne kadar çok fazla sahne olmasa da)

*Kızın kıskanç tavırları ve oğlanın tepkileri her yaşta aşkın aynı olduğunu gösterdi.

*Oğlumuzun babalığı(Evet babalığı. Yukarıda spoiler içerir dememe rağmen okuyan varsa gitsin bundan sonra filmi izlesin.) benimsemesi alkışı hakettirdi.

*Anne ve babaları öğrendikten sonra aile buluşmasında birbirlerini korumaları,sahiplenmeleri içimi cız ettirdi aslında. Sonuçta artık böyle aşklar yok dünyada.



*Arkadaşlarının kızla oğlana hazırladıklar düğün töreni çok hoştu. (Yukarıda görüyoruz)

*Ailesi kızı gönderdikten sonra oğlanın çabaları her ne kadar ağlatmasa da bir gülümsemeyle acıyorsunuz çocuğa. 



*Kızın yerini öğrenmek için ablasına yaptıkları çok şirindi. Çocuk artık kafayı yedi galiba diye düşündüm bir an için.

*Sanırım en güzel sahnelerden biri oğlanın taksiciyi ayarttığı kısımdı.Tabi taksicininde arkadaşlarını çağırdığı kısım.(Çıplak gelen bile vardı :D )

*Son olarak..Kız ve oğlanın arkadaşları filme az çok renk katmıştı. Özellikle kızı kaçırdıkları sahne de pek bi sevdim onları.




Kısaca sevdim ben bu filmi. Çocuksu da olsa(artık ne kadarsa) aşk filmi izlemek isteyen aynı zamanda gülmek isteyen ha bide boş vakti olan için güzel bir film. Tabi okul öncesi öğretmenliği okuyan biri olarak bazı açıklar gördüm filmde ama yine de takılmadım.

Daha fazla nasıl anlatabiliceğimi bilmiyorum. Bu yüzden burda keseceğim. Zaten acemiliğimden mi yoksa saatin gecenin 2sini göstermesinden mi bilmem pek güzel bir anlatım olmadığını düşünüyorum.






-Kendine daha bir nick bulamamış ''İkimizden Biri''nin 'BİRİ'-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder